Koleje linowe

Firma Inbud Żywiec specjalizuje się w budowie kolei linowych oraz stacji naśnieżania.

Największe realizacje to kolejka na Kasprowy Wierch, Kolej Linowa Kotelnica w Białce Tatrzańskiej, Kolej Linowa na Czantorię

 

Krzesełkowa kolej linowa w Szczawnicy na Palenicę.

Krzesełkowa kolej linowa w Szczawnicy na Palenicę. Długość trasy kolei 800m, ilość podpór12, przepustowość 2000 osób/godz., projekt Doppelmayer. Data realizacji: 06.2005r – 09.2005r ...
Czytaj Dalej

Krzesełkowa kolej linowa Pilsko.

Krzesełkowa kolej linowa Pilsko. Korbielów Polana Strugi – Hala Szczawiny. Długość trasy kolei 1740m, ilość podpór 22, Przepustowość: 1500 osób/godz., projekt Doppelmayer. Data realizacji: 06.2005r – 09.2005r ...
Czytaj Dalej

Kolej linowo – terenowa „Gubałówka” w Zakopanem

Termin realizacji: 09.2000 r. Budowa trwała 3,5 miesiąca Dane techniczne kolei:
  • różnica wysokości – 418m
  • długość trasy po terenie – 1307m
  • prędkość jazdy – 10m/2
  • zdolność przewozowa – 120 osób/godz.
...
Czytaj Dalej

Kolej linowa na Szrenicę I i II w Szklarskiej Porębie

Kolej linowa na Szrenicę budowana była w dwóch etapach. Pierwszy z nich obejmował kolej linową ze Szklarskiej Poręby do stacji pośredniej oraz parking przy stacji dolnej. Drugi zaś dotyczył kolei linowej ze stacji pośredniej na Szrenicę i równoległego do niej ...
Czytaj Dalej

Kolej linowa w Chorzowie “NOWA ELKA”

Jedną z największych atrakcji Parku Śląskiego jest kolej linowa znana powszechnie jako 'Elka'. Łączy ona trzy ważne punkty Parku - Stadion Śląski, Wesołe Miasteczko i Planetarium. Działała ona w latach 1967-2006, kedy to została zamknięta z powodów technicznych. Nowa inwestycja ...
Czytaj Dalej

Szrenica III

"Karkonosz - Ekspress"- (krzesełko 6-osobowe) jest najdłuższą tego typu koleją w Polsce. Jej długość to 2.393 m. Dolna stacja kolei powstała tuż obok istniejącej dolnej stacji kolei linowej „Szrenica I”. W ciągu godziny na górę wjeżdża prawie 2 tysiące osób ...
Czytaj Dalej

Kolej linowa na Czantorię w Ustroniu

Kolej Linowa na Czantorię została wybudowana w latach 1965-1967 i oddana do użytkowania szerokim rzeszom turystów w październiku 67r. W latach 1991-1994 została zmodernizowana, zwiększono zdolność przewozową z 500 osób do 847 osób na godzinę. Od końca 2006 roku funkcjonuje ...
Czytaj Dalej

Kolej linowa Gąsienicowa – Kasprowy Wierch

Kolej linowa Gąsienicowa - Kasprowy Wierch w Zakopanem to 4 osobowe wyprzęgalne krzesełko. Budowa powstała w oparciu o technologie firmy Doppelmayr. stacja górna: 1959m n.p.m stacja dolna: 1027m n.p.m rożnica wysokości: 939m czas jazdy koleją: 12min. zdolność przewozowa: 360 os/h ...
Czytaj Dalej

Kolej linowa Kotelnica w Białce Tatrzańskiej

W trakcie 3 sezonów w Białce Tatrzańskiej dla spółki Kotelnica wybudowaliśmy łącznie 3 nowe instalacje. Zlecenie obejmowało fundamenty stacji dolnych i górnych oraz fundamenty trasowe. Nowe kolejki w Białce powstały w oparciu o technologie firmy Doppelmayr. 3 OSOBOWE KRZESŁO: stacja ...
Czytaj Dalej

Kolej linowa Zakopane – Kasprowy Wierch

Kolej linowa na Kasprowy Wierch w Zakopanem to jednen z najtrudniejszych obiektów zrealizowanych przez firme INBUD. Budowa powstała w oparciu o technologie firmy Doppelmayr. stacja górna: 1959m n.p.m stacja dolna: 1027m n.p.m rożnica wysokości: 939m czas jazdy koleją: 12min. zdolność ...
Czytaj Dalej

Instalacja sztucznego naśnieżania Szrenica

Instalacja sztucznego naśnieżania o długości 3000m według technologi firmy „Demag“. Do inwestucji należało zbudowanie na Hali Szrenickiej zbiornika retencyjnego o wielkości 1200m3. Zakres inwestycji miał miejsce na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego ...
Czytaj Dalej

Słotwiny Krynica Zdrój

W sierpniu roku 2016 rozpoczęliśmy budowę 6-cio krzesełkowej kolei linowej na południowo-wschodnim zboczu Drabiakówki wraz z budowlami stacji dolnej i górnej w krynicy-zdroju przy ul. Słotwińskiej ...
Czytaj Dalej

Czarny Groń

W roku 2015 realizowaliśmy inwestycję kolei linowej krzesełkowej, w miejscowości Rzyki w Gminie Andrychów. Zakres robót obejmował wykonanie stacji dolnej – napędowej i stacji górnej-przewojowej wraz z towarzyszącymi im budynkami (w tym sterówkami) oraz 7 podpór trasowych ...
Czytaj Dalej